Představte si digitální prostor, kde uživatelka vyplní dotazník, na základě kterého ji algoritmus najde podobně smýšlející maminky v blízkém okolí. Mluvíme o aplikaci Tezu, která se přihlásila do našeho podnikatelského inkubátoru. Kolik uživatelek již v Ústí tuto aplikaci využívá, jak funguje daný algoritmus, ale také jak hodnotí účast v podnikatelském inkubátoru, se dozvíte v rozhovoru.

 

Jste startup v digitálním prostředí – zasáhla vás vůbec koronavirová pandemie?

Ze začátku pandemie jsme si mysleli, že přichází zlaté časy a maminky se k nám budou hrnout ze všech stran, protože budou doma. Vůbec nám v té chvíli nedošlo, že polovina naší cílové skupiny už doma vlastně je. Druhá polovina však nečekaně měla najednou stejně práce jako ta první a k tomu většina našich uživatelek se začala starat i o svého manžela, který zůstal s rodinou také doma. Takže namísto obrovského návalu naše rostoucí křivka stagnovala. Maminky totiž už neměly tolik času na sociální sítě. Momentálně jsme v době po návratu většiny otců do práce, krom korporátního prostředí, a maminky se k nám zase vrací zpátky a přibývají nové.

Právě jste dokončili náš podnikatelský inkubátor a čeká Vás Startup Go Grill. Jak hodnotíte účast v inkubátoru?

Účast v inkubátoru jsme si naprosto užili a jsme hrozně rádi, že něco takového v Ústeckém kraji je. Kdybychom mohli, rádi bychom v inkubátoru pokračovali dál, a mrzí nás právě ta nucená koronavirová “přestávka”. Doufám, že se ICUK v Ústí bude stále posouvat tím správným směrem.

Dokážete nám říct, co Vám v inkubátoru nejvíce pomohlo?

Vlastně největší pomoc přišla v rámci konzultací s panem Wedlichem. Následně nám pomohl uspořádat si myšlenky náš konzultační lektor Ondra Suchý. (pozn.: v podnikatelském inkubátoru si startup zvolí svého mentora, který jej pomáhá svými zkušenostmi rozvíjet).

Tezu páruje maminky na základě dotazníku, který o sobě vyplní – popište nám, jaký systém za tímto párováním stojí?

Vymysleli jsme a aplikovali algoritmickou funkci, která na základě zodpovězených otázek (každá otázka má jinou hodnotu) řekne mamince, jakou má shodu s ostatními maminkami bydlícími v okolí. Zároveň jsme tyto otázky konzultovali s psycholožkami.

Kolik uživatelek používá Vaši aplikaci?

Momentálně máme přes 5 tisíc uživatelek aplikace a každý den přibývají nové. Jelikož nedisponujeme velkými finančními prostředky na marketing, šíří se naše aplikace mezi maminkami pomocí doporučení.

Pomohly Vám při vyvíjení aplikace Tezu zkušenosti z Vašeho působení v digitálním projektu Letgo?

Rozhodně, Letgo byla obrovská zkušenost. Jelikož jsme na začátku působení ve střední Evropě byli hodně malý tým, většinu věcí jsme diskutovali mezi sebou a každý si tak mohl pomoc s jakýmkoliv projektem od salesu přes marketing. Hodně věcí jsme převzali do Tezu a zároveň díky skvělému manažerskému vedení od našeho generálního manažera v Letgo dnes částečně využíváme i tyto zkušenosti, jelikož nám pomalu přibývají ambasadorky.

Jaké jsou další plány a vize v Tezu?

Plánů máme obrovské množství od pořádání akcí ve spolupráci s ambasadorkami po přidání nových funkcí aplikace a získání velkého partnera. Také bychom postupně chtěli přidat maminky žijící na Slovensku. Celková vize Tezu zůstává stejná. Vytvořit nejlepší platformu pro maminky, kde si najdou stejně smýšlející maminky v okolí.