ICUK je aktivní také na poli vzdělávání, zaměřuje se na praxe studentů SŠ a VŠ ve firmách a institucích. Snažíme se přenášet nové nástroje vyvíjené ve firemním či spolkovém prostředí do praxe škol. Podporujeme pedagogy v zavádění nových inovativních nástrojů, zapojujeme odborníky z firem nebo úspěšné podnikatele do výuky.
Skrze partnerství v projektech kreativního učení přenášíme informace o nových technologiích využitelných při výuce do škol (AI, VR atd.). Ve spolupráci s ústeckou univerzitou konkrétně Fakultou sociálně ekonomickou realizujeme odborné praxe studentů na ICUK.
V oblasti vzdělávání zprostředkováváme:
- praxe studentů SŠ a VŠ ve firmách a institucích, spolupráce s FSE UJEP
- přenášení nových nástrojů vyvíjení ve firemním či spolkovém prostředí do praxe škol
- podpora pedagogů v zavádění nových inovativních nástrojů
- zapojování odborníků z firem a podnikatelů do výuky
- partnerství v projektech kreativního učení a přenos nových technologií do výuky škol (uměla inteligence, virtuální realita)
PRAXE V INOVATIVNÍCH FIRMÁCH
PROPOJUJEME STUDENTY SŠ A VŠ S PARTNERY A FIRMAMI Z NAŠEHO KRAJE, KTERÉ NABÍZÍ ALTERNATIVNÍ A ZAJÍMAVÉ PRAXE.

→ Hledáš zajímavou praxi u mladých a dynamických podniků?
→ Jsi firmou z Ústeckého kraje a hledáš mladé a nadané studenty?
TAK jsi na správnéM místě!
PRO STUDENTY
STŘEDNÍCH
ŠKOL
Jednou z povinností většiny středních škol v České republice je povinná praxe. Praxe u studentů středních škol je často první odbornou zkušeností studentů. Našim cílem je Vám představit rozvíjející firmy, které mohou nabídnout široké množství moderních přístupů.
Snažíme se praxe dělat jednoduše a efektivně, aby Vás případná byrokracie příliš nezatěžovala.
Nejčastější forma praxí je souvislá praxe (2-4 týdny ročně) v případě specifický požadavků na praxí Vám dokážeme také vyjít vstříc.
PRO STUDENTY
VYSOKÝCH
ŠKOL
Různé formy předmětů, stáží a praxích na vysoké škole vytváří mnohem širší pole možností a aktivit. Převážně se zaměřujeme na krátkodobé praxe v trvání přibližně jednoho měsíce.
Naším cílem je ve spolupráci s firmami a institucemi v Ústeckém kraji vytvořit seznam projektů, které budou studenti vysokých škol řešit. Jedná se o krátké projekty s praktickým využitím, které si zadávají sami společnosti nebo instituce.
V případě zájmu nás kontaktuje se zprávou, která témata Vás zajímají. Několik týdnů před zahájením praxí bude uspořádané setkání studentů a mentorů, kde si následně mentoři vyberou řešitele projektů.
PRO FIRMY
Z ÚSTECKÉHO
KRAJE
Hledáte šikovné mladé a nadané studenty, možná budoucí kolegy?
Chcete přispět i vy k zvyšování kvality absolventů středních a vysokých škol v Ústeckém kraji a nabídnout zajímavou praxi, kde nebudou studenti jen překládat papíry v archivu nebo nosit poštu?
Pokud jste dynamickou firmou a můžete nabídnout zajímavé praxe, tak se nebojte ozvat. Rádi vás navštívíme a vše osobně probereme.
Není přeci nic lepšího a jednoduššího, jako si “vychovat” budoucí kolegy ještě v době jejich studií.
SPOLUPRÁCE

CreatiCom a stážisté
Radek Miškovský a Martina Štimová (CreatiCom), Vít Provazník (stážista OA)
„V květnu tohoto roku měla společnost CreatiCom možnost přivítat mezi sebou tři stážisty z Obchodní akademie. Studenti poznali prostředí mladé firmy, která každým dnem roste a rozvíjí se na poli online marketingu, web developmentu a copywrightingu. Zakusili práci v open space, poznali základy digitálního marketingu a komunikovali s account managery našich projektů. Práce studenta Vítka Provazníka se nám natolik líbila, že jsme jej oslovili na dlouhodobou spolupráci. Jsme rádi, že můžeme Vítka přivítat v našem týmu:-)“
REFERENCE

ELIŠKA KOLBINGEROVÁ
studentka Obchodní akademie a jazykové školy v Ústí nad Labem
„Dveře nových možností se mi v rámci ICUK otevřeli u REVITAL SOLUTIONS. Na své praxi jsem měla příležitost vyzkoušet si účetní programy a naučila jsem vypracovávat právní spisy. Pohledávkové oddělení mi rozšířilo znalosti v oblasti ekonomiky a ukázalo mi ta nejlepší řešení finanční problematiky, která se hodí v každodenním životě.”“

VÍT PROVAZNÍK
student Obchodní akademie a jazykové školy v Ústí nad Labem
„Praxe sjednaná Inovačním centrem pro mě byla velmi přínosná. Díky tomu, že jsem měl stáž v jednom se start-upů jsem zjistil, jak to chodí v začátcích podnikání a získal tak cenné zkušenosti. Firma mi nakonec nabídla pracovní pozici v oblasti Copywritingu, kterou jsem s radostí přijal. Inovační centrum Ústeckého kraje, z. s. můžu pro jejich zodpovědný a profesionální přístup k realizaci praxe jen doporučit.“
Na koho se obrátit?

manažer projektu
Jste student a hledáte praxi?
Jste firma a chcete nabídnout praxi studentům?
Chcete se zeptat cokoliv k praxi?
Kontaktujte Dana: trnka@icuk.cz
REALIZOVANÉ PROJEKTY
METODA STAGES
Zvýšení kreativity a matematického myšlení na školách
Projekt STAGES izraelského mentora talentů Ophera Brayera je zaměřen na rozvoj kreativity a matematického myšlení u žáků ZŠ. ICUK pomohl projekt rozběhnout a otestovat na devíti školách primárně v Ústeckém kraji, nasazen však byl i na školách v Praze, Mnichově Hradišti a Hořicích.

Metodu rozvíjející analytické myšlení, kombinatoriku a kreativitu zároveň v několika tisících cvičeních z oblastí hry na hudební nástroj, karate, kresby, geometrie atp. vyzkoušelo téměř 1000 dětí a byly proškoleny desítky pedagogů; ti nejlepší pak získali certifikaci pro školení dalších pedagogů.
Metoda Stages i díky pomoci ICUK získala v roce 2019 akreditaci MŠMT.
ROBOT RUBBY PEPPER
Robotický tandemový učitel
Smyslem projektu s názvem Robot jako tandemový učitel, pomocník a asistent žáků a učitele je otestovat zapojení humanoidních robotů jako tandemových učitelů (vzdělávání 4.0 / „co-bots“) do výuky na českých školách. Pilotní nasazení proběhlo na podzim roku 2019 na ZŠ Neštěmická.

Na projektu se podílejí ZŠ Neštěmická v Ústí nad Labem, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně (fakulty pedagogická a přírodovědecká), České vysoké učení technické, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, město Ústí nad Labem, Ústecký kraj a ICUK.
Projekt směřuje do programu ÉTA Technologické agentury ČR.
VIDEA K PROJEKTU STAGES
Zkušenosti učitelů s metodou STAGES
Lucie Marková
Opher Brayer o metodě STAGES
Zkušenosti učitelů s metodou STAGES
Martin Lána
Zkušenosti učitelů o metodě STAGES
Ivana Kopřivová
Zkušenosti učitelů o metodě STAGES
Hana Kořenská
Nell Watson o metodě STAGES