REALIZOVANÉ PROJEKTY
METODA STAGES
Zvýšení kreativity a matematického myšlení na školách
Projekt STAGES izraelského mentora talentů Ophera Brayera je zaměřen na rozvoj kreativity a matematického myšlení u žáků ZŠ. ICUK pomohl projekt rozběhnout a otestovat na devíti školách primárně v Ústeckém kraji, nasazen však byl i na školách v Praze, Mnichově Hradišti a Hořicích.
Metodu rozvíjející analytické myšlení, kombinatoriku a kreativitu zároveň v několika tisících cvičeních z oblastí hry na hudební nástroj, karate, kresby, geometrie atp. vyzkoušelo téměř 1000 dětí a byly proškoleny desítky pedagogů; ti nejlepší pak získali certifikaci pro školení dalších pedagogů.
Metoda Stages i díky pomoci ICUK získala v roce 2019 akreditaci MŠMT.
ROBOT RUBBY PEPPER
Robotický tandemový učitel
Smyslem projektu s názvem Robot jako tandemový učitel, pomocník a asistent žáků a učitele je otestovat zapojení humanoidních robotů jako tandemových učitelů (vzdělávání 4.0 / „co-bots“) do výuky na českých školách. Pilotní nasazení proběhlo na podzim roku 2019 na ZŠ Neštěmická.
Na projektu se podílejí ZŠ Neštěmická v Ústí nad Labem, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně (fakulty pedagogická a přírodovědecká), České vysoké učení technické, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, město Ústí nad Labem, Ústecký kraj a ICUK.
Projekt směřuje do programu ÉTA Technologické agentury ČR.
VIDEA K PROJEKTU STAGES
Zkušenosti učitelů s metodou STAGES
Lucie Marková
Opher Brayer o metodě STAGES
Zkušenosti učitelů s metodou STAGES
Martin Lána
Zkušenosti učitelů o metodě STAGES
Ivana Kopřivová
Zkušenosti učitelů o metodě STAGES
Hana Kořenská
Nell Watson o metodě STAGES