Kreativní voucher je finanční nástroj, který je určen k podpoře spolupráce mezi malými a středními podniky (MSP) a poskytovateli služeb v kulturních a kreativních odvětvích. Cílem je posílit inovativní potenciál a konkurenceschopnost MSP prostřednictvím kreativních řešení. V minulém roce tento nástroj podpořil mnoho projektů a pro jeho úspěch pokračuje i v roce 2024.
ak to funguje v praxi? Pokud patříte mezi malé a střední podniky (MSP), můžete skrze tzv. kreativní vouchery získat financování na produkty nebo služby v oblasti kultury a kreativity (KKO). K tomu slouží KKO Komunikační platforma kreativnicesko.cz, kde zájemci najdou vše potřebné o KKO a o tomto novém finančním nástroji.
Dále bude na webu přidána Celostátní galerie kreativců, což je databáze kreativních dodavatelů. Z té si zájemci mohou vybrat kreativce, na jehož služby pak mohou uplatnit kreativní voucher. Kreativci se do galerie mohou přihlásit skrze jednoduchý online formulář. Zájemci je pak vybírají a filtrují podle regionů nebo oboru. Kreativci, kteří v galerii nejsou, nebudou moci čerpat dotace.
Jaké aktivity nebo oblasti lze financovat kreativními vouchery? Tato výzva se soustředí na oblasti, které zlepšují prezentaci, vzhled nebo funkčnost produktu/služby uchazeče. Je kladen důraz na spolupráci mezi uchazečem a kreativcem, přičemž uchazeč by měl být během procesu také aktivní.
Termín otevření dotačního portálu a možnost podání žádosti je naplánováno na 1. 2. 2024, a to pouze do konce února (29. 2. 2024.).
Více informací najdete na: https://mk.gov.cz/vyzva-0461-2024-kreativni-vouchery-ii-2024
Na všechny odpovědi vám odpoví Příručka jako pomůcka žadatelům o kreativní voucher. Pro konzultace je vám také k dispozici kolega Michal Nejedlý.