Od dentálního hygienisty máte naordinované velikosti mezizubních kartáčků. Přesně víte, jakou technikou si čistit zuby. Jste dokonale informovaní. Jenže pak se vám mezizubní kartáček opotřebuje anebo zlomí. A vy nevíte, kam jste si schovali ten papírek, kde jste měli napsané správné rozměry vašich kartáčků anebo se vám je do lékárny nechce jít koupit. Přesně s tímto problémem se rozhodl jít do boje startup DentaClub, který prošel podnikatelským inkubátorem ICUK. Dentální hygienista Petr Sochor a jeho kolega právník Petr Seidl společně vytvořili tým, který se skvěle doplňuje.

Petře, popište nám prosím hlavní myšlenku Vašeho startupu?
Myšlenka je vcelku jednoduchá – pomáhat a zjednodušovat život lidem při pečování o svůj chrup. Tzn. když vám pomůcky dentální hygieny přijdou do vaší poštovní schránky, přímo na míru, je velká šance, že vaše úroveň hygieny dutiny ústní se zlepší a to povede ke zdravějším zubům i dásním.

Velmi podobně funguje již známý koncept Klub pánů z Ponožkovic nebo také prodej žiletek v USA – byla to pro Vás inspirace?
O Klubu pánů z Ponožkovic jsem slyšel, ale hlavní inspirace to nebyla. Co se týká prodeje žiletek v USA, o tom mě informoval kolega a společník, který v tom viděl poměrně velkou podobnost a já už nakonec taky. Ale mojí hlavní inspirací je to, že jako dentální hygienista vidím ty neustálé problémy v dutině ústní způsobené jen nedostatečnou informovaností, špatnou volbou pomůcek a nebo prostě jen leností. Ty první dva problémy se dají řešit formou DentaClubu, ten třetí, to si už musí každý zabojovat sám.

Spojení Vás, jakožto dentálního hygienisty, a Vašeho kolegy právníka se zdá být dokonalé pro tento projekt. Jak tyto zkušenosti promítáte do Vašeho fungování?
Jako dentální hygienista mám k problému, který řešíme, blíže. To, aby lidi měli zdravé zuby, je vlastně moje poslání. Co se týká spolupráce mě a kolegy právníka, doplňujeme se a to i mimo naše obory, stimulujeme si navzájem kreativitu. Ale když řešíme zuby, mám pravdu já, a když řešíme právní věci, má pravdu kolega. V tomto se respektujeme.

Dokončili jste náš podnikatelský inkubátor, jak byste jej zpětně zhodnotil?
Jelikož zkušenosti ohledně podnikání jsou cenná komodita, tak díky inkubátoru lze spoustu těchto zkušeností a informací zjistit a vyzkoušet v praxi. Jediné, co nám trochu šláplo do cesty, je pandemie, ale všechno má svůj čas a všechno se děje v tu správnou chvíli.

Dokážete nám říci konkrétní problém, který jste díky inkubátoru vyřešili?
Především jsme díky inkubátoru dokázali správně nacenit naši službu. Dále máme krásné logo od Petry Srbové, která je grafická konzultantka v rámci inkubátoru, a celkově jsme si ujasnili, jak těch prvních několik kroků zrealizovat a jakým směrem se ubírat. Náš mentor Sergey Petukhov nám poskytl opravdu skvělé úhly pohledu k některým naším nápadům či problémům a za to jsme mu opravdu vděční. (poznámka: každý startup má v inkubátoru možnost zvolit si svého mentora, který jej 3 měsíce povede a také může využít různé konzultanty na danou problematiku).

V rámci inkubátoru se často najdou i synergie mezi samotnými startupy. Bylo to tak i u vás?
Ano, myslím si, že je super nápad dát podnikavé lidi do jedné místnosti! Takže to dopadlo kolikrát tak, že jsme si pomáhali navzájem. Ta energie podnikavých lidí v inkubátoru je správně nakažlivá.

Jak na Vás dopadla koronavirová pandemie?
Demotivace, strach z toho, co bude, užívání si volného času, dodělávání restů, prokrastinace. Asi nějak takhle bych to shrnul, ale už je to dobrý, korony už se nebojíme, zase jsme si ověřili, že média mají neskutečný vliv na psychiku, proto jsme je přestali řešit a kopeme si na svém písečku.

Jaké jsou teď Vaše nejbližší výzvy v projektu?
Čeká nás teď velký krok a tím je výběr správného dodavatele hygienických pomůcek. Následně se pustíme do tvorby webu a komunikace celého projektu, abychom si pomalu získali komunitu lidí, kteří mají zájem o zdraví svých zubů.

Petře, moc děkujeme za Váš čas, a ať se Vám daří.