CZ | EN

Inovační centrum Ústeckého kraje


« zpět

Ústí sbírá v Berlíně zkušenosti pro testování bezpilotních aut

Ústí sbírá v Berlíně zkušenosti pro testování bezpilotních aut

23.02.2018 - Ředitel Inovačního centra Ústeckého kraje Tomáš Siviček a náměstek primátorky Ústí nad Labem Pavel Dufek navštívili ve středu 21. února v Berlíně dvě lokality, kde se vyvíjí a testují autonomní autobusy. Cílem návštěvy bylo získat informace o zkušenostech z testování, způsobu financování a možnostech spolupráce.


Jednání se za berlínskou stranu zúčastnili Maximilian Power a Frank Hunsicker z inovačního centra pro mobilitu InnoZ a Stéphane Beaudouin ze společnosti Navya, která vyvíjí a testuje autonomní minibusy.

Návštěva otevírá nové možnosti pro mezinárodní spolupráci pro UJEP, ČVUT i další školy působící v regionu. Vize clusteru od Prahy či Mladé Boleslavy až po Berlín, který by společně řešil otázky chytrých technologií pro dopravu a město, má evidentně svou relevanci,“ říká ředitel Inovačního centra Ústeckého kraje Tomáš Siviček.

Pokud se podaří vyřešit legislativní a administrativní otázky, město Ústí nad Labem by mohlo být prvním v ČR, kde autonomní autobus bude jezdit. To vytvoří nejenom prostor pro seznámení se veřejnosti s technologiemi, ale i pro výzkum a tvorbu expertízy na ústecké univerzitě a lákání nových firem do regionu,“ říká náměstek primátorky Pavel Dufek.

Město Berlín se připravuje na nástup chytré mobility, která umožní lidem pružné využívání různých typů dopravy a služeb včetně autonomních aut, autobusů, a sdílení aut i kol. Z toho důvodu vznikl v Berlíně Campus EUREF, kde InnoZ ve spolupráci s EasyMile testují autonomní autobus. V kampusu, který je zároveň bývalým brownfieldem, vzniká experimentální čtvrť budoucnosti, kde se podobné a příbuzné technologie vyvíjí a testují. Druhou lokalitou, kde testování probíhá, je Campus Charité. Jde o kampus fakultní nemocnice, kde se testuje autobus firmy Navya. V obou případech jde o limitované nasazení se sníženou rychlostí (cca 10-15 km/hodina) a operátorem na palubě, který může v případě problémů zasáhnout.

Nasazení v reálném provozu limituje zejména legislativa a schvalovací procedury, které se v každé zemi liší. Z toho důvodu by měla v Německu vzniknout společná homologizační komise, která by rozšiřování autonomní mobility urychlila. V Berlíně se očekává napojení na veřejný prostor v průběhu podzimu (spojení Campus EUREF a nádraží Südkreuz).



 


        

Tento web používá soubory cookie k analytickým účelům (viz Ochrana osobních údajů). S vaším souhlasem je můžeme využít také pro individuálně cílenou online nabídku na naše akce a služby. se zobrazováním reklamy na služby a akce ICUK.

Aktuality

© 2018 Insion

 

 

 


News: