CZ | EN | DE

Inovační centrum Ústeckého kraje


« zpět

Metoda izraelského odborníka pomáhá školákům v Ústeckém kraji rozvíjet matematické myšlení a kreativitu

Metoda izraelského odborníka pomáhá školákům v Ústeckém kraji rozvíjet matematické myšlení a kreativitu

20.02.2018 - Metoda izraelského experta Ophera Brayera, která rozvíjí kreativitu a matematické uvažování u dětí v Ústeckém kraji, přináší první úspěchy. Učitelé z vybraných škol prezentovali na konferenci Rethinking Education výsledky nasazení metody Stages za první pololetí. Projekt pomáhá rozběhnout Inovační centrum Ústeckého kraje.


Součástí konference byla i demonstrace metody při běžném vyučování na ZŠ Neštěmická v Ústí nad Labem. „Systém inovativního dynamického vzdělávání zkoušíme od října ve dvou třídách prvního stupně, ve speciální třídě pro žáky s vývojovou dysfázií a v jedné běžné třídě 5. ročníku. Zejména ve speciální třídě už nyní pozorujeme velký pokrok u žáků a budeme usilovat o rozšíření Stages i do dalších tříd na naší škole,“ říká ředitelka ZŠ Neštěmická Marie Čápová.


„Dětem dává metoda pevný systém, a přitom rozvíjí kreativitu a dává prostor pro objevování, zrychlilo se jim myšlení a analogické uvažování. Metoda Stages pro mě taky naprosto mění klasické role žák – učitel a vlastnosti s tím tradičně spojené. Ve cvičeních, které děláme, mě žáci častokrát předčí. A to je přeci skvělé,“ říká Ivana Kopřivová z ústecké komunitní školy pro domácí vzdělávání Molekula.


Metoda se testuje rovněž na specializované základní škole v Mnichově Hradišti. „Ten progres u našich dětí je neuvěřitelný – jsou kreativnější, tolerantnější vůči sobě, vymýšlejí vlastní kombinace a pracují se zaujetím. Stages jsem si sama onálepkovala jako ´smyslů plné učení´ a myslím, že jde o první metodu, která je opravdu dokáže ve vzdělávání posunout,“ doplňuje učitelka Zuzana Hladíková.


Metoda Stages kombinuje rozvoj matematického myšlení s kreativitou a staví na hře a komplexnosti a rozvoji celé osobnosti. V rámci tradiční výuky hrají žáci každý den 20 minut předem připravených cvičení. Těch má Opher Brayer v zásobě více než 14 tisíc a zahrnují různé disciplíny, jako karate, tanec, matematiku, kreslení komiksů, hudební výchovu a další.


„Metoda Stages má velký potenciál pro tzv. strojové učení a připravuje děti na změny, které oblast vzdělávání a ekonomiky v následujících letech čekají následkem nástupu umělé inteligence a robotiky,“ vysvětluje přední světová expertka na umělou inteligenci a strojové učení Nell Wattson ze Singularity University, která se konference účastnila.


Do pilotního testování je od loňského října zapojeno více než 500 dětí na 9 základních školách v Ústeckém kraji, a po jedné v Mnichově Hradišti, Hořicích a Praze. „Od příštího roku chceme zahrnout do projektu až 5000 žáků. Zpětná vazba od učitelů, a především od dětí je nadmíru povzbudivá,“ říká expert na rozvoj talentů a zakladatel projektu Stages Opher Brayer.


Pilotní nasazení Stages ve školách pomáhá rozběhnout Inovační centrum Ústeckého kraje, které rovněž domluvilo odborné otestování Pedagogickou fakultou Univerzity Jana Evangelisty Purkyně. Jeho výsledky by měly být známé po ukončení školního roku.


Rozšíření metody je jen první krokem rozsáhlejšího projektu Stages. Ten s Opherem Brayerem spoluzaložil ústecký podnikatel a filantrop Martin Hausenblas a jeho cílem je mimo jiné vytvořit z Ústí nad Labem středoevropské Silicon Valley se silnou startupovou scénou, IT školou a centrem excelentních technologických firem.


Kdo je Opher Brayer?
Uznávaný izraelský expert na rozvoj talentů, byznys mentor, kouč a učitel. Začínal jako jazzový muzikant a učitel jazzu na hudební škole, kde se setkával s talenty a začal se zajímat o matematiku a uplatňovat její principy ve výuce hudby. Život mu změnila návštěva zástupkyně společnosti Disney, která si přišla poslechnout jeho přednášku a okamžitě jej na základě toho přizvala do vývojového centra pro design a vytváření atrakcí do lunaparků. V něm designéry a technologické specialisty vyškolil svou metodou. Od té doby pracoval na mnoha projektech pro globální společnosti jako Hewlett Packard, Microsoft, Nokia, Osram, Orange a další. Vyvinul celou řadu metod pro rozvoj talentů, školí vysoké manažery a průmyslníky ve strategiích vedení a procesech růstu. Učil na Academy of Business Intelligence profesora Bena Gilada v Bostonu. Aktuálně se věnuje vzdělávacímu projektu Stages, který spoluzakládal s ústeckým podnikatelem a filantropem Martinem Hausenblasem.


Více o projektu i osobnosti Ophera Brayera najdete na http://www.stages.global

Opher byl také hostem TEDx Talks - na jeho prezentaci se můžete podívat zde.



 


        

Tento web používá soubory cookie k analytickým účelům (viz Ochrana osobních údajů). S vaším souhlasem je můžeme využít také pro individuálně cílenou online nabídku na naše akce a služby. se zobrazováním reklamy na služby a akce ICUK.

Aktuality

© 2018 Insion

 

 

 


News: